Nordic walking - A skandináv gyaloglás elsajátítása

Olvasási idő: 3 perc

Sportolni nem mindenki szeret, annak ellenére, hogy mind tudjuk, az egészségünk megőrzése érdekében ez létszükséglet. Akinek viszont nincs a mindennapjaiban a rendszeres testmozgás, annak még nehezebb rávennie magát az edzésre. A sportról ugyanis mindenkinek egy megerőltető, kimerítő mozgásforma jut az eszébe, amire hosszasan elő kell készülni, drága felszerelést kell vásárolni és ami, ne szépítsük, teljesen leizzasztja az embert. Nem úgy, mint a séta.

Hogyan válhat a gyaloglás aktív sporttá? A skandináv gyaloglók “teljes test” edzést végeznek. Gondolta volna, hogy az izomzatuk 90%-át használják miközben látszólag „csak” sétálnak? Gyalogoljon ezzel a technikával Ön is!

A Nordic Walking, magyarul skandináv vagy északi gyaloglás, síjárás az 1950-es években Finnországban kezdődött, mint szezonon kívüli edzési lehetőség, a sífutók számára. Magát a „skandináv gyaloglás” vagy „északi járás” kifejezést csak később, 1997-ben alkották meg, és egyszerűsége, hatékonysága miatt Európában is hamar meghonosodott.

Én személy szerint nagyon szeretem, mert egyrészt bármikor végezhető és egész testet átmozgató szabadidősport, másrészt pénztárcabarát is. Csupán két speciális botra van szükség, amelyek segítségével 40%-kal több kalóriát lehet elégetni, mint a hagyományos gyaloglással. Ami még pluszpont, hogy hangulatához mérten végezheti egyedül, vagy többedmagával. Vannak ugyanis kifejezetten csoportos edzések, ahol ráadásul még új kapcsolatokra, barátságokra is szert tehet.

Nem kell más mint:

  • kényelmes sportcipő
  • időjárásnak megfelelő szabadidőruha
  • nordic walking botok

Ezt a sportot nem lehet elég korán kezdeni és kiöregedni sem tudott még senki belőle. 9-99 éves korig bárki végezheti, aki szereti az egyszerű mozgásformát és aki szívesen van a szabadban. Épp újrakezdené a mozgást, túlsúlyos, vagy túl sok ülőmunkát végez?

Kezdjen el gyalogolni! Ajánlatos továbbá még a szív- és érrendszeri megbetegedésekre, cukorbetegségre, vagy annak, aki, hát-, derék-, váll fájdalmakkal küzd. Ez a gyaloglási technika a botok segítségével ugyanis leveszi a terhelés nagy részét az ízületekről, a csípő, térd és boka területén. Átmozgatja a lábakat és a felső testet egyaránt. Egyenes és stabil tartást ad, amely hatással van a légzésre, vérnyomásra és a vérkeringésre is.

Nálunk az orvosok a termálvizes gyógykezelést írják elő rehabilitációs céllal, a skandináv országokban a nordic walking kerül receptre. Ez is jól bizonyítja, hogy ez a sportág valóban alkalmas arra, hogy élethosszig fitten és egészségesen tartson bennünket.

+1 tipp: A botokhoz kapott fejek alkalmazása: Tüskehegyeket használja erdőben, földes talajon, a gumihegyeket pedig a járdákhoz/aszfaltozott utakhoz.

Megosztás itt: facebook
Facebook

TOVÁBBI FRISS CIKKEK